Specjalizujemy się w naprawie ekspresów Philips. Masz problem? Skontaktuj się z nami – pomożemy!
Kawa. Dla wielu jeden z ważniejszych dobrodziejstw współczesnego świata. Coraz więcej osób posiada własny ekspres żeby cieszyć się świeżo zmieloną kawą w domowym zaciszu.
Gdy jednak ten ulega awarii, zanim zaczniemy w panice szukać pomocy, zapraszamy z nim do naszego serwisu – pomożemy i naprawimy ekspres, pozwalając zaoszczędzić tak niepotrzebnych nerwów jak i pieniądze!
Specjalizujemy się ekspresach marki Philips, szczególnie w modelu LatteGo, jednak naprawiamy wszystkie urządzenia tej marki.
Cennik typowych napraw ekspresów marki Philips
- Młynek
- regulacja młynka – od 90 zł
- czyszczenie młynka – od 90 zł
- regeneracja młynka – od 180 zł
- wymiana młynka – od 270 zł
- Pompa
- czyszczenie pompy – od 90 zł
- regeneracja pompy – od 180 zł
- wymiana pompy – od 270 zł
- Bojler (grzałka)
- odkamienianie bojlera (przy pomocy wanny ultradźwiękowej) – od 180 zł
- regeneracja bojlera – od 270 zł
- wymiana bojlera – od 370 zł
- Płyta główna
- regeneracja płyty głównej – od 270 zł
- wymiana płyty głównej – od 470 zł
- Zaparzacz
- konserwacja zaparzacza – od 180 zł
- regeneracja zaparzacza – od 270 zł
- wymiana zaparzacza – od 370 zł
Realizujemy wyłącznie zlecenia od łącznej kwoty 270 zł.
Czyli, na przykład, zlecenie samej regulacji młynka nie jest możliwe (łączna kwota od 90 zł), ale zlecenie regulacji młynka i konserwacji zaparzacza (łączna kwota od 270 zł) już tak.
Typowe problemy ekspresów marki Philips
Jest kilka bardzo częstych problemów z jakimi borykają się właściciele ekspresów marki Philips. Pierwszym krokiem naprawy jest precyzyjna informacja od klienta z czym ma problem. Zapraszamy więc z ekspresem do naszego lokalu, zdiagnozujemy urządzenie i zaproponujemy plan naprawy.
Oto kilka powszechnych problemów z którymi mamy na co dzień do czynienia:
- Z ekspresu cieknie woda
Jest to zdecydowanie najczęstszy problem z jakim zwracają się do nas klienci z ekspresami. Woda najczęściej wycieka na zewnątrz, ale może również ciec do pojemnika na fusy. Powodem jest nieszczelność jakiegoś elementu układu obiegu wody. Może to być jakaś uszczelka lub zawór, pompa, bojler, jak również wiele innych elementów. Z tym problemem klient raczej nie poradzi sobie sam. Najgorszym pomysłem jest tutaj próba dalszego używania ekspresu lub jego odkamienianie.
- Ekspres nie robi kawy
Problem ten oznacza, że z jakiegoś powodu proces parzenia kawy nie dociera do końca. Jest to drugi najczęstszy problem ekspresów. Powody mogą być bardzo różne, począwszy od problemu z pobieraniem wody lub jej obiegiem, poprzez wadliwe działanie mechanizmu zaparzania, aż po błąd elektroniki, który zatrzymuje proces w środku. Jeśli ekspres nie robi kawy w ogóle, odkamienianie raczej nie pomoże, choć można go samodzielnie spróbować.
- Problem z kontrolkami ekspresu
Kontrolki ekspresu mogą migać lub palić się cały czas, zależy to od modelu ekspresu. Taka sytuacja oznacza błąd elektroniki. W ten sposób ekspres sygnalizuje użytkownikowi, że coś jest nie tak i potrzebna jest ekspresowi pomoc. Bez specjalistycznej wiedzy się tutaj niestety nie obędzie. Z tego typu usterką zapraszamy zdecydowanie do nas.
- Ekspres nie wykrywa wody
Pomimo, że uzupełnimy pojemnik na wodę albo wlejemy odpowiednią ilość wody do ekspresu, ten nadal jej nie wykrywa i pokazuje komunikat informujący o braku. Tutaj winny najczęściej jest czujnik poziomu wody, którego klient samodzielnie nie naprawi. Problem może być jednak znacznie prostszy – zabrudzenia. Nie zaszkodzi więc przed oddaniem urządzenia do nas samodzielnie sprawdzić, czy wnętrze pojemnika na wodę lub miejsce, w które wkładamy pojemnik do ekspresu, nie wymagają przeczyszczenia.
- Ekspres nie spienia mleka
Urządzenie może nie spieniać mleka w ogóle lub może je spieniać za słabo lub w niewłaściwy sposób. Przyczyną tego typu problemów jest mechanizm podawania pary. W ekspresach Philips jest to równoległy mechanizm do mechanizmu podawania kawy. Najczęściej powodem jest tutaj nieszczelność. W mechanizmie panuje bardzo wysokie ciśnienie. Zdecydowanie nie należy eksperymentować i próbować naprawiać tego mechanizmu samemu.
- Ekspres nie włącza się
Jeśli ekspres w ogóle nie reaguje na próby włączenia go, oznaczać to może albo problem elektryczny, najczęściej prosty (wtyczka, przewód, włącznik) albo bardziej zaawansowany problem z elektroniką urządzenia. Tego typu problemów klient nie jest w stanie naprawić sam, próba ich naprawy grozić może wręcz porażeniem prądem. Dlatego, w takim przypadku, zdecydowanie prosimy o wizytę u nas.
- Ekspres nie pobiera wody
Urządzenie może nie pobierać wody z wielu powodów. Najczęściej jest nim wada pompy lub jakaś nieszczelność. Może jednak za ten problem być odpowiedzialna elektronika. Często też klient może mieć tylko wrażenie, że ekspres nie pobiera wody. Może być to bowiem trudno zauważalne, a rzeczywisty powód problemów, może być zupełne inny.
- Ekspres ma problem z parą
Mechanizm podawania pary w ekspresach Philips jest to równoległy mechanizm do mechanizmu podawania kawy. Najczęściej powodem jest tutaj nieszczelność. W mechanizmie panuje bardzo wysokie ciśnienie. Zdecydowanie nie należy eksperymentować i próbować naprawiać tego mechanizmu samemu.
- Ekspres robi słabą kawę
Wbrew pozorom, problem ten jest problemem trudnym, nie tylko dlatego, że nikt nie lubi niesmacznej kawy. Kwestia smaku kawy zależy bowiem nie tylko od samego ekspresu, ale również od jakości kawy lub ziaren. Jest to też kwestia bardzo względna. Z technicznego punktu widzenia, ekspres Philips może robić słabą kawę, jeśli zaparzacz nie pracuje w pełni poprawnie. Zaparzacz można oczywiście wymienić, ale znacznie taniej będzie wykonać u nas jego regenerację.
- Ekspres głośno pracuje
Powodem głośnej pracy ekspresów Philips najczęściej jest pompa. Zdarza się też, że hałasuje jeden z elektromagnesów. Czasami hałas może powodować również nieszczelność zaworu albo bojlera. Jeśli klient zna się na tym i chce spróbować, to w ciemno najlepiej wymienić pompę. Można też oddać ekspres do nas, to naprawimy lub wymienimy co trzeba naprawdę.
- Ekspres wyłącza się
Wyłączanie się ekspresu w trakcie pracy to poważna usterka, która zazwyczaj oznacza błąd elektroniki urządzenia. Urządzenie broni się w ten sposób przez niespodziewanymi sytuacjami jak przegrzanie lub przebieg procesu niezgodny z prawidłowym. Klientowi bez doświadczenia bardzo trudno będzie rozwiązać tego typu problem samodzielnie.
- Ekspres wyrzuca bezpieczniki
Wyrzucanie bezpieczników oznacza zwarcie występujące w urządzeniu. Ważne jest tutaj zaobserwowanie i zgłoszenie nam, czy wyrzucany jest bezpiecznik “zwykły”, czy różnicowy. Tego typu awaria jest dość niebezpieczna, próba samodzielnej jej naprawy może doprowadzić do prażenia prądem. W takich przypadkach zdecydowanie zapraszamy do nas.
- Ekspres pokazuje błąd
Jeśli ekspres pokazuje komunikat błędu, można spróbować w Internecie poszukać co taki błąd oznacza. Najczęściej jednak w ekspresach Philips taki błąd mówi dużo, ale tylko komuś kto się zna na urządzeniu. Dla osoby postronnej może on być bardzo mylący. Jeśli klient szanuje swój czas, polecamy oddać takie urządzenie od razu do nas.